Kategori

Wednesday, April 13, 2011

Lalu tega

oleh : Bhara Martilla Rully Ardian

Lalu tega
by Bhara Martilla Rully Ardian on Sunday, March 6, 2011 jam 4:13pm

Aku mengenalmu sebagai hampa. Dan lalu turun menjadi sapa sapa menjadi siapa siapa. Aku malas melukis siapa di hampa. Tak beberapa lama setelah jumpa jumpa. Kamu jadi dia. Jadi sia sia. Jadi tanya. Karna titik titik jadi koma koma. Aku bimbang pada rona rona yang kemudian tersebut rasa. Di cahaya, di hitam, di apa saja. Cerca dan gembira. Harap dan luka luka jadi jera. Pada tanda tanda. Gelengan kepala berbuah sangka sangaka. Kesekian kali aku kecewa pada nyala nyala. Hai hati yang muda, sepoi aura aura aku suka bahaya. Menerbangkanku pada fana fana yang kemudian mengehempaskanya pada jingga jingga. Fatamurgana. Hati hati pada rasa. Aku ulangi hati hati pada rasa rasa yang tadinya hampa menjadi tega.

No comments:

Post a Comment

Yang rajin ditengok rakyat syair :

Tulisan